منتديات عالم التفاؤل

منتديات عالم التفاؤل

منتدى تربوي تعليمي

المواضيع الأخيرة

» ايتها المزة الجامدة
الخميس ديسمبر 09, 2010 9:54 am من طرف حبيب القلوب

» دع الشمس تشرق في قلبك
الأحد أكتوبر 10, 2010 5:44 am من طرف ينبوع التفاؤل

» أنا وانت..جاوبني من انت.. وسألني من أكون؟؟..
الأحد أكتوبر 10, 2010 5:37 am من طرف ينبوع التفاؤل

» تعالو يا شباب (تريقة على البنات ) هههههههه
الأحد أكتوبر 10, 2010 5:22 am من طرف ينبوع التفاؤل

»  ...*★.•سطور من ذهب•.★*... !!!!!!!!!!!!!!!!!!
الأحد أكتوبر 10, 2010 3:04 am من طرف ينبوع التفاؤل

»  مـــ ع ــــادلات قلبي ..
الأحد أكتوبر 10, 2010 3:00 am من طرف ينبوع التفاؤل

» هل فعلاً الشاب المدخن جذاب فى نظر البنات ؟؟
السبت أكتوبر 09, 2010 9:21 am من طرف ينبوع التفاؤل

» لوفى مزة عجبتك ومش عارف طبقها فوت لعندى واتعلم !!!!
السبت أكتوبر 09, 2010 9:15 am من طرف ينبوع التفاؤل

» ازاى ترفع ضغط اى بنت !!!!!!
الثلاثاء أكتوبر 05, 2010 6:12 am من طرف ينبوع التفاؤل

التبادل الاعلاني

احداث منتدى مجاني

أكتوبر 2017

الإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبتالأحد
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

اليومية اليومية


    عاوز تعرف صاحبك(اتفضل فوت هون)

    شاطر
    avatar
    احساس رسام

    عدد المساهمات : 138
    تاريخ التسجيل : 01/09/2010
    الموقع : من عين حبيبى

    عاوز تعرف صاحبك(اتفضل فوت هون)

    مُساهمة  احساس رسام في الإثنين أكتوبر 04, 2010 5:44 pm

    السلام عليكم ورحمه الله


    عاوز تعرف صاحبك


    الاول لازم تعرف اننا كلنا فينا عيوب ومميزات


    يعني كلنا بنجمع بين الصفات المتناقضه


    كل شخص جواه جزء من كل الصفات


    يعني حتلاقي جواك صفه الكرم والبخل


    وحتلاقي الذكاء والغباء والشهامه والنداله


    وكل الصفات موجوده بنسب متفاوته


    والصفه اللي بتطغي علي باقي الصفات هي دي الصفه المميزه للشخصيه


    تعالي بقي طبق الكلام ده علي صحابك


    وحدد كل واحد ايه الصفه المسيطره فيه

    صاحبك البخيل


    تلاقيه دايما اخر واحد يحط ايده في جيبه وانتم قايمين من علي القهو
    علشان تحاسبوا القهوجيه




    صاحبك الغبي

    اخر واحد يضحك علي نكته قالها واحد تاني وتلاقيه بيضحك بصوت عالي



    صاحبك المغرور

    دايما يتكلم عن انجازاته اللي عملها


    ودائم التحدث عن المهارات اللي عنده


    ومش عند غيره وتلاقي امكانياته اقل بكتير من طموحاته



    صاحبك البكاش


    الكذاب نسااي يعني يحكي لك حاجه النهارده


    وتاني يوم يحكي لك نفس الحاجه بصوره تانيه خالص




    صاحبك الندل

    اول واحد يجري لما ابو البنت اللي انت ماشي معاها


    يقفشك وانت ماسك ايدها



    صاحبك الحقود

    قليل الكلام علي وجهه ابتسامه مالهاش ملامح


    تزيد الابتسامه دي لما تتمسك في خانه اليك


    وانت بتلعب طاوله وهو بيتفرج عليك


    صاحبك اللي تصاحبه

    هو اللي تلاقيه وقت الضيق


    اللي يحب لك الخير


    اللي ما يزعلش لما يلاقيك ناجح


    اللي ينصحك ويشدك ناحيه الخير والالتزام


    اللي يزعل لزعلك ويفرح لفرحك


    اللي يرد غيبتك


    اللي تحس انه اكتر من اخوك



    والمثل الشعبي بيقول

    اعرف صاحبك وعلم عليه




    يعني يا اما علامه صح او علامه اكس





    مش كده ولا ايه؟؟؟

      الوقت/التاريخ الآن هو الأحد أكتوبر 22, 2017 3:04 pm